Snack Attack

Ik weet het!  Er zijn al wel honderden artikelen geschreven over wat je beter niet kunt eten tijdens het bankhangen en welke snacks een gezondere alternatief is, maar het blijft een leuk onderwerp en misschien zit er iets tussen wat je nog niet had ontdekt. I give it a shot.

1. De wel bekende chips versus Popcorn.

Yes! beter is het om popcorn te nemen dan chips, wegens minder calorieën (zoals je natuurlijk al weet, maar nogmaals een bevestiging). En hiermee bedoel ik wel de gezoute popcorn. Ik heb altijd de neiging om de hele bak popcorn leeg te eten, maar helaas we hebben het hier over een bakje popcorn! Anders je krijg alsnog te veel zout binnen en dat is ook niet de bedoeling.

Tip: Op de markt is er weer een nieuw product uitgekomen genaamd ‘Propercorn’. Alleen al vanwege de leuke popcorn zak zou je het willen kopen. Deze popcorn wordt met de hand gemaakt en kun je kiezen uit verschillende smaken zoals, Sweet & Salty, Light Sea Salted en Fiery Worchester Sauce & Sun-Dried Tomato. Ook leuk om te weten is dat het minder dan 100 kcal bevat, yeah!

ProperCorn0001-650x310 

2. Snack Rauw.

Het klinkt misschien heel saai, maar met een lekkere dipsausje is het de perfecte avondsnack.Heerlijke groente op tafel als paprika, kerstomaatjes, komkommer, worteltjes een perfecte combinatie met het frisse dipsausje. Maar ook lekkere olijfjes.

Voor het kruidige dipsausje heb je de volgende ingrediënten nodig:

  • 175 gram magere kwark
  • 1 lente-uitje, fijngesneden
  • 2 el fijngesneden verse peterselie
  • 1 el fijngesneden verse bieslook
  • 1 tl dragonazijn

Simpeler kan het niet! Doe alle ingrediënten in een kom en roer tot alles goed is gemengd. Dek de kom af en zet deze even in de koelkast!

3. Komkommer wraps.

Ook weer een heerlijke, snelle en gezonde snack. Het enige wat je nodig heb is tortilla wraps, komkommer, roomkaas (Philadelphia light) en verse bieslook.

Besmeer de wrap met de Philadelphia light. Hak de bieslook en strooi het over de Philadelphia.  Maak met een kaasschaaf linten van de komkommer. Je kan het middelste van de komkommer eerst verwijderen, zodat het niet te nat wordt. Ik heb dit niet gedaan en het is toch goed gegaan. Als je de hapjes ver van te voren maakt, raad ik je dit wel aan. Leg de linten komkommer op de wraps. Rol ze op, snij ze in stukjes en steek er een leuke prikker in!

4. Eigen gemaakte chips!

Ik heb een keer een kookworkshop georganiseerd op de basisschool en dit wat toch echt de favoriet van alle kinderen. Eigen gemaakt tortilla chips!

Het enige wat je nodig heb is mais tortilla’s! voor extra smaak kun je paprika poeder erop doen, maar zonder zijn ze ook al heerlijk! Hierbij kun je ook weer het verse dipsausje erbij doen.

Verwarm de oven op 200 graden. Snijd de tortilla’s in puntstukjes. Verdeel de partjes over een met bakpapier beklede bakplaat. Je kunt er eventueel paprikapoeder overheen strooien.Bak de chips in ongeveer 10-12 `goudbruin.

Simpeler kan het niet.

 

Bon Appetit!

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s