Vijf reden om walnoten te eten

photo_2015-09-07_22-02-06

Yeah letยดs get nuts

Love walnoten en laten ze nou ook eens gezond zijn! Bij mij horen ze zeker in het rijtje van superfood. Want ze helpen niet alleen tegen en hoge bloeddruk, maar ook weg stress.

Tja, ik kan beter zeggen wat zit er niet in walnoten, maar laat ik het rijtje maar benoemen wat er wel in zit. Walnoten zijn namelijk rijk aan omega-3-vetten, vezels, magnesium, vitamine E, polyfenolen, eiwitten, melatonine, koper, zink, plantensterolen, vitamine B6, kalium en arginine. Zo dat was een hele waslijst en ja dat zit alleen in dat kleine nootje. Dit is dus al een goede reden om ze eten, maar waar zorgen deze voedingstoffen nou allemaal voor?

Goed naar de wc kunnen?

Ja, lekker heerlijk onderwerp, maar ook heel belangrijk om een goede stoelgang te hebben. Walnoten zitten namelijk boordevol vezels, wat zorgt dat je stoelgang verbeterd.

Stressed but well dressed

Uit een Amerikaans onderzoek is gebleken dat een handje walnoten stress verminderd. Het bleek dat proefpersonen die wel walnoten aten beter op stress reageerde

Weg slechte nachtrust? Hallo Schoonheidslaapje

Walnoten bevat melatonine, dat is een hormoon dat helpt om in slaap te vallen en dus perfect om het bij je avondeten toe te voegen.

Antioxidanten

Walnoten zitten boordevol antioxidanten die ons beschermen tegen vrije radicalen. Uh vrije radicalen? Dit krijg je dagelijks binnen via eten, drinken en zuurstof wat je inademt en dus negatief bijproduct. Maar wat doen in het lichaam? Ze hechten zich aan je lichaamscellen en hierdoor kan een verstoorde celgroei ontstaan.

Goed voor het brein

Vind je ook niet dat walnoten al een beetje op hersenen lijken? Zoals al benoemde bevat walnoten omega-3-vetten en daar zijn de hersenen dol op. Ik noem het daarom ook maar breinvoeding.

Image title

Daarnaast verlagen walnoten verlagen de slechte cholesterol (LDL) in ons lichaam en verhoogd de goede cholesterol (HDL). Hierdoor verlaag je de kans op hart-en vaatziekten en hoge bloeddruk. Daarnaast door de omega-3-vetzuren

Word je dikkie dik van walnoten?

Als je een hele zak leeg eet dan wel, maar goed overal waar te voor staat is gewoon te veel. Een handje per dag of te wel 25 g walnoten is meer dan voldoende.

Wanna go nuts now? Yes!

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s