Creatief en gezond op brood

cv cxcdcfs

Ik ben echt een chocolade liefhebber, dus chocolade hagelslag mag zeker niet op mijn brood ontbreken. Maar helaas is dit niet de gezondste keuze! Dus wissel ik het af met gezonde broodbeleg. Inspiratieloos? Lees dan snel verder. Hmmm Lekker gezond op brood!

Bon Appetit!

Voor de visliefhebbers

Heerlijk zalm of tonijn op brood, bevat boordevol omega 3-vetzuren. Mijn tip is lekker een paar zalmreepjes of tonijn met rucola en dan even onder de tosti ijzer. Heel simpel, maar oh zo lekker!

Bij de tonijn is het lekker om een paar walnoten aan toe te voegen met een kleine beetje honing. Ik heb het namelijk nog niet met zalm geëxperimenteerd, misschien het proberen waard.

Eieren 

Eieren bevatten essentiële aminozuren!

Neem een lekker gekookte ei en gerookte zalm ook weer op heerlijk geroosterd brood. Plus heerlijke rucola salade met pijnboompitten.

Magere vleeswaren

Magere vleeswaren als rosbief, rookvlees, kipfilet en kalkoenfilet bevatten veel eiwitten, vitamines- en mineralen, spoorelement en weinig verzadigde vet. Heerlijk op brood.

Mijn tip: Voeg bij deze magere vleeswaren heerlijk komkommer, sla, tomaatjes etc. Kruiden als rozemarijn en basilicum is ook zeker een aanrader.

Snel smeren!

Niet veel tijd, maar toch gezond belegen. Gebruik dan het volgende:

  •  100% jam
  •  30+ kaas. Tip: doe er een beetje pesto op.
  •  Appelstroop
  •  Filet american. Tip voeg een beetje peper aan toe.
  • Hummus. Tip groene humus gemaakt van lemon, heerlijk! Maar je kunt ook heel simpel het sap van de lemon toevoegen aan de humus.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s