Food for a workaholic

 

large (76)

In de praktijk krijg ik vaak te maken dat men juist te weinig eten! Niet omdat ze niet willen, maar gewoon omdat er geen tijd voor is. Vele vinden het dan ook lastig om tijdens het werk voldoende te blijven eten. Hierdoor wordt er meestal van lunch tot avond eten niks meer gegeten! En dat is Zonde!

Het is belangrijk om te zorgen dat je om de 2 a 3 uur iets eet, wanneer je dat niet doet krijgt het lichaam onvoldoende energie en wordt er ook niks verbrand! Dit kan dan ook invloed hebben op je werkprestatie.

Daarom heb ik een paar makkelijke en gezonde snacks op een rijtje gezet, wat je gerust snel tussendoor kunt nemen. Het blijft uiteraard belangrijk dat je tijdens het werk goed voor jezelf blijf zorgen, pas dan kun je ook goed voor een ander zorgen!

Magere kwark: Heerlijke frisse gezonde tussendoortje en je kunt bijvoorbeeld zelf verse fruit aan toevoegen. Een tussendoortje waar je goed van verzadigd raakt.

Bakje fruit: Neem bijvoorbeeld frambozen. Het bevat een bron van vezels, zo bevat 150 gram al 8 gram vezels. Ook kun je het variëren met gedroogde fruit, als vijgen.

Walnoten: Koop bijvoorbeeld een zakje walnoten goedkoop bij de Lidl. Het is een slim alternatief voor een gezond tussendoortje. Naast vezels, mineralen, eiwitten, is de walnoot ook rijk aan omega 3. Let wel op dat je het met mate eet en niet het hele zakje opeet.

Groente: Zo kun je makkelijk een eigen samengestelde groente bakje meenemen naar werk. Denk aan worteltjes, kerstomaatjes en/of radijsjes.

Good eating habit, more focus and productive!

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s